Search Engine Optimization, utilizat ca SEO, în limbajul de specialitate reprezintă ansamblul tuturor metodelor și acțiunilor utilizate în vederea optimizării motoarelor de căutare în așa fel încât să genereze beneficii de notorietate, de imagine sau chiar financiare pentru brandul în cauză. În termeni mai simpli, SEO vizează adoptarea unei strategii bine documentate care să poziționeze brandul în topul căutărilor efectuate pe un motor de căutare prestabilit, în momentul în care un potențial cumpărător tastează cuvinte cheie pentru nișa pe care activează brandul. Această metodă crește considerabil șansele ca brandul tău să fie ales în detrimentul concurenței, cu condiția să fie printre primele sau chiar primele rezultate și, experiența de pe pagina web să nu îl determine să se reprofileze. Astfel că, pentru a putea avea garanția că cele două condiții de bază sunt îndeplinite, se recomandă colaborarea cu o agenție servicii SEO, care să poată opera cu toate aceste instrumente pe care digitalul le pune la dispoziție spre dezvoltarea masivă a brandurilor.

Despre tainele SEO

Motoarele de căutare universale, dintre care Google deținând cea mai mare popularitate, funcționează pe baza unor algoritmi care decid care dintre miile de pagini pe care le dețin în arhive sunt cele mai relevante în raport cu căutarea pe care o face o anumită persoană, în așa fel încât aceasta să găsească mult mai ușor ceea ce își dorește.

Cu alte cuvinte, în momentul în care redactezi conținut pentru brandul tău, este foarte important să ai în vedere limbajul pe care publicul țintă s-ar putea să îl folosească în momentul în care face căutări pentru a găsi ceea ce tu ai de oferit. Detectând în conținutul tău elemente utilizate de căutător, Google te va poziționa printre primele rezultate ale căutării, fără a fi nevoie să plătești pentru anunțuri care să te poziționeze pe acel loc fruntaș, ceea ce va crește considerabil șansele ca brandul tău să fie ales în detrimentul celor care nu și-au optimizat prezența din mediul online.

O astfel de abordare nu doar că va contribui decisiv la o mai bună gestionare a bugetului, dar poate determina și economii considerabile dacă brandul reușește să apară printre primele rezultate fără a fi nevoie să plătești anunțuri publicitare. Acest lucru se numește căutare organică și depinde de câțiva factori pentru a se putea materializa.

În primul rând, oferta pe care o propui cântărește cel mai mult în fața deciziei de a te propulsa sau nu peste anunțurile care au licitat o sumă mult mai mare pentru a se clasa pe acel loc. În al doilea când calitatea conținutului poate fi la fel de relevantă precum oferta dacă brandul deține o cantitate semnificativă de conținut de calitate care să poată fi furnizat drept rezultat al căutărilor.